גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

מופע - נשות טטואן

ארכיון תאריך: 19 יוני 2019

משך: שעה וחצי

המופע בשפה המרוקאית

הפקה מיוחדת. לראשונה על במה אחת – נשים מטטואן (Les Femmes de Tetouan) עם אמניות ישראליות בשיתוף פעולה חד פעמי איך נשמעת מוזיקה שמחברת בין יבשות? טטואן שבצפון מרוקו הייתה עד שנת 1956 עיר הבירה של מרוקו טטואן שבצפון מרוקו נהנתה לאורך השנים מהשפעה עשירה של ספרד, השוכנת מהעבר השני של מיצרי גיברלטר. הנשים בטטואן, שרצו להתבדר עם מוזיקה וריקודים, אך היו חרדות לצניעותן, העסיקו תזמורות של נגנים עיוורים שניגנו את המוזיקה הרב תרבותית של המקום. עם השנים הלך והתמעט מספרם של תזמורות העיוורים וכך נולדו תזמורות הנשים. את המסורת הזו בדיוק משמרת תזמורת הנשים של טטואן.

הקונצרט החגיגי שיעלה בפסטיבל הוא האירוע הרביעי במסגרת מופעי Judeo-Araab, המחברים על הבמה את העולמות המוזיקליים היהודיים והערביים, וחוגגים את היופי המשותף והחיבור הטבעי ביניהם.

בחלק הזה בסדרה תארח תזמורת הנשים של טטואן את נטע אלקיים, אמנית רב תחומית וזמרת בעלת שם עולמי, המבצעת, כותבת ומחדשת מוזיקה צפון אפריקאית, ואת גל מאסטרו, הקונטרבסיסטית של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, יחד הן תבצענה שירי עם מקומיים בסגנון אנדלוסי/ ספרדי לצד קטעים מהרפרטואר היהודי.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter