גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

האנסמבל הקולי הישראלי - רפסודה בוהמית מאת פרדי מרקורי ומיסה של דבוז'אק

ארכיון תאריך: 15 פברואר 2019

משך: שעה ורבע

במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל (קונצרט מס' 4 בסדרה),  האנסמבל הקולי הישראלי בניצוחו של יובל בן עוזר Yuval Benozer עם הסולנים: 
מריה ליובמן, סופרן,
ניצן אלון, אלט,
טל קוך, טנור
ויואב ווייס, בס,
ונגן העוגב יובל רבין  Yuval Rabin,  המנהל האמנותי של הפסטיבל, 
יבצעו באוניברסיטת חיפה  את המיסה ברה מז'ור של אנטונין דבוז'אק Antonin Dvorak, הרפסודיה הבוהמית  מאת פרדי מרקורי  Freddy Mercury וקטעים לעוגב מאת י. לוא Josef Low.   ​

תכנית הקונצרט:
יוסף לאו  Josef Löw   עוגב סולו אלתור אופוס  541/9  בפה מז'ור
(1834 - 1886) אמפרומפטו אופוס 297/2  בסי במול מז'ור 
פרדי מרקיורי  Freddy Mercury רפסודיה בוהמית                                      
 (1991-1946)
יוסף לאו  Josef Löw   עוגב סולו Elegie אופוס 297/1 במי מינור       
(1886-1834) Romanze אופוס 297/3 בסול מז'ור           
 אלתור אופוס 541/7  ברה מז'ור                                                        
אנטונין דבוז'אק Antonin Dvořák    מיסה ברה מז'ור
 
האנסמבל הקולי הישראלי כונה בעבר האנסמבל הקולי החדש) נוסד בשנת 1993 בידי  מנהלו המוזיקלי יובל בן עוזר(. בשנים שחלפו מאז כבש את מקומו כמקהלה הקאמרית המובילה בישראל. אנסמבל, המורכב מזמרים מקצועיים, מופיע במיטב האולמות והפסטיבלים בארץ וזוכה להצלחה הן בקרב הקהל והן בקרב מבקרי מוזיקה ומוזיקאים.

לאנסמבל רפרטואר רחב של מוזיקה קאמרית קולית, ממוזיקת ימי הביניים ועד למוזיקה בת זמננו, מוזיקה אוונגרדית והקלטות פס-קול לסרטים. האנסמבל מרבה להופיע עם התזמורות המובילות בישראל, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והקאמרטה הישראלית ירושלים. הוא עובד עם מנצחי מקהלות מן השורה הראשונה בעולם, בהם: פרידר ברניוס, ג'ון פול,  אנתוני רולי ואנדרו פארוט. האנסמבל ביצע שלוש פעמים יצירות בביצועי בכורה במסגרת פסטיבל ישראל  (רון וידברג: "רבי אמנון ממגנצה", יצירתו של דורי פרנס "משורר בניו-יורק" ועוד ) וזכה בפרסים ראשונים בתחרויות בינלאומיות למקהלות במלטה (1998), בטולוסה, ספרד  (2000) ובבלגיה (2001). האנסמבל הקולי החדש מוזמן להשתתף בפסטיבלים בינלאומיים בגרמניה, צרפת ולוקסמבורג, קוריאה, סרדיניה, נורמנדי ולובליאנה. 
כמו כן מופיע האנסמבל בארץ, בסדרות קונצרטים משלו במוזיאון תל אביב לאמנות, בירושלים, במודיעין במשכן למוזיקה ואמנויות רעננה ועוד.
                      
יובל בן עוזר בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובעל תואר שני בניצוח באוניברסיטת אינדיאנה בארצות הברית. בן עוזר היה מנהל מוזיקלי של פסטיבל מוזיקה ד'קאמרה ופסטיבל אבו גוש. מ-1990 הוא משמש כמנהל המוזיקלי של מקהלת הקיבוץ הארצי. ב-1993 ייסד את האנסמבל הקולי הישראלי ועד היום הוא מנהלו המוזיקלי. תחת ניצוחו זכה האנסמבל בפרסים ראשונים בתחרויות בינלאומיות במלטה, בספרד ובבלגיה, והשתתף בפסטיבלים בינלאומיים בדרום קוריאה, איטליה, סלובניה ועוד. בארץ ניצח על מקהלות בפסטיבל ישראל, פסטיבל כפר בלום ועוד. בן עוזר מופיע לעתים קרובות עם התזמורת הפלהרמונית הישראלית. הוא ניצח על התזמורות החשובות בישראל והופיע כמנצח אורח באירופה. הוא הוזמן לשמש כשופט בתחרויות מקהלות בהונגריה, פורטוגל ובמשחקים האולימפיים למקהלות, אירוע בהשתתפות 1,500 זמרים שהתקיים בסינסינטי, ארצות הברית.
בן עוזר ניהל את "הסדרה הווקאלית" של התזמורת הסימפונית הישקאלית של ראשון לציון בעונה 2015-2016. בעבר הוא ערך והגיש את התכנית "מקהלות" בקול המוסיקה
 
יובל רבין, המנהל האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל, יליד חיפה, נגן עוגב, הוא תלמידה לשעבר של אליזבט רולוף, הנגנית הגרמניה אשר כהנה כ-30 שנה בכנסיית הגואל בירושלים וכפרופסור לעוגב באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים. לאחר מכן, הוא התמחה באקדמיה של באזל בכיתת אחד הנגנים המפורסמים בעולם, פרופ' גי גובה. בעל תואר דוקטור למוסיקה באקדמיה של באזל, יובל רבין מופיע בקונצרטים רבים ברחבי אירופה ובישראל. הוא גם הקים פסטיבל הנקרא "ימי המוסיקה היהודית" שנערך תחילה באוניברסיטת חיפה, ומתקיים עכשיו מדי שנה ב"בית התפוצות" באוניברסיטת תל-אביב.
 
 עמותת חובבי העוגב בישראל  הוקמה לפני 15 שנה כדי לקדם את מוסיקת העוגב בישראל ולשם כך החליטה לקיים פסטיבל בינלאומי לעוגב בישראל ולהביא לכאן נגנים מצטיינים מחו"ל. הקונצרטים נערכים אחד לחודש באודיטוריום הכט שבאוניברסיטת חיפה ובאחתהכנסיות של ירושלים. 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter